Перегрів двигуна трактора
При експлуатації двигуна внутрішнього згоряння трактора можуть виявлятися проблеми, що призводять до надмірного нагрівання двигуна. У цьому випадку ціла низка вузлів і деталей виходить з ладу.
Чим небезпечний перегрів двигуна трактора?
Мінімізувати ризики дозволить своєчасне виявлення незначного та нетривалого перегріву. Якщо цього не сталося, або перегрів занадто сильний, весь силовий апарат може стати несправним.
У системі охолодження виникають парові пробки, що призводить до перегріву ГБЦ. Якщо нагрівання занадто сильне, головки блоку циліндрів та ущільнювальні прокладки можуть деформуватися. І тут щільність примикання ГБЦ до блоку циліндрів порушується.
Підвищення температури є небезпечним і тим, що в БЦ і ГБЦ можуть виникнути тріщини, надмірне розширення елементів ДВЗ. Результатом стає клин двигуна. Коли він охолоне, дизель не буде придатний до роботи. Для усунення проблеми може знадобитися як дорогий ремонт, так і повна заміна двигуна.
Чому відбувається перегрів двигуна трактора?
Причинами перегріву мотора можуть стати різні чинники. За стабільність температури та її підтримання у певних межах відповідає система охолодження. Для контролю цього вузла та безпосередньо температури на панелі в більшості випадків присутні відповідні індикатори.
Але під час руху вчасно виявити проблему виходить не завжди. Можливі також несправності датчика температури, індикатора, розташованого на панелі приладів. Тому водій не завжди може вчасно зрозуміти, чи відбувається перегрів агрегату.
Які прямі і непрямі причини перегріву можуть бути:
- Постійна робота вентилятора при максимальній швидкості обертання на холостому ході.
- Падіння потужності, детонаційні стуки, надмірні шуми, вібрації працюючого ДВЗ.
- Наявність білої пари з-під капота під час їзди на транспорті.
Недолік або витік охолоджувальної рідини
Найчастіше перегрів виникає за нестачі охолоджувальної рідини (ОР). З часом рідина в системі дизельного двигуна випаровується. Для запобігання такій ситуації потрібно періодично розбавляти розчин концентратом тосолу/антифризу необхідної пропорції.
Рідину не можна заливати в гарячий двигун, оскільки перепади температури можуть призвести до пошкодження двигуна. При швидкому зменшенні рівня після доливання охолоджувальної рідини необхідно перевірити стан з'єднань, патрубків, розширювального бачка, радіатора. Там можуть бути тріщини, інші ушкодження, підтікання.
Рівень ОР може зменшуватися і за наявності тріщин у блоці циліндрів, головці циліндрів, зношуванні або ушкодженнях прокладки головки блоку. При їх наявності вона може потрапляти в циліндри, систему змащення мотора. За наявності будь-яких «симптомів» поломки необхідно провести ретельний огляд вузлів.
Радіатор та термостат
Якщо температура мотора істотно вища за норму, але рівень рідини в порядку, причиною може бути низька ефективність охолодження рідини в радіаторі. Найчастіше причиною цього стає надмірне засмічення комірок. У цьому випадку функціональність суттєво знижується, що призводить до перегріву. Слід добре почистити радіатор для нормалізації теплообміну.
Проблема може виникнути при поломках термостата, якщо його клинить на відкриття. Тобто при зростанні температури закритий термостат не відкривається, а ОР циркулює лише за малим контуром, не через радіатор, призначений для охолодження рідини.
Інші поломки
Надмірне підвищення температури може виникати і у разі, коли несправний датчик температури дизеля, вентилятора системи охолодження. Не менш частою причиною стає забруднення внутрішніх елементів системи охолодження, що істотно порушує циркуляцію ОР.
Проблема може критися і в неправильному регулюванні кута випередження паливного упорскування. У цьому випадку значною мірою підвищується температура відпрацьованих газів, що призводить до загального підвищення температури, особливо за наявності навантажень. Несправності, поломки помпи можуть стати причиною перегріву. При деформації лопатей водяного насоса та інших поломках ефективність циркуляції рідини, що охолоджує, істотно зменшується. Тоді і температура двигуна збільшується, що призводить до виникнення критичних порушень.
Профілактичні заходи
Також надмірне нагрівання може виникнути при неправильному виборі режиму використання двигуна. Так, постійне використання трактора на знижених передачах та високих обертах може призводити до закипання двигуна. Проблема ускладнюється, якщо система охолодження працює неправильно.
Запобігти проблемі допоможе своєчасний контроль стану вузлів та інших технічних елементів, правильна експлуатація ДВЗ, регулярний долив охолоджувальної рідини та контроль рівня, чищення радіатора та інших елементів системи охолодження.